„Ne a változástól, az állandóságtól félj!” -Lao Ce

Pszicho életvezetés- A személyre szabott támogatás

Szorongásoldási technikák gyerekeknél

2018. július 18. - pszicho életvezetés

Az előző részben arról írtam, hogy hogyan lehet felismerni, ha a gyerekünk szorong. Most pedig a szorongás mellé a dühöt és a feszültséget is hozzákapcsolva, összegyűjtöttem néhány olyan technikát, amivel mi szülők segíthetjük a gyerekeinket abban, hogy ezeket a nehéz érzéseiket oldani tudják.

A gyerekeket még nagyon elemi erővel tudják elárasztani az érzelmek, amiket nem tudnak kontrollálni, egyszerűen szinte átfolyik rajtuk. A mi feladatunk szülőként, hogy ezt helyes mederbe tereljük, és mintát és eszközöket adjunk nekik a szorongásuk, félelmeik, dühük kifejezésére, oldására.

 oleles-szorongas.jpg

Babáknál a gyakori testkontaktus csökkenti a szorongást. A hordozás, szoptatás, együttalvás,  babamasszázs, a baba-mama ölbeli játékok is mind azt a célt szolgálják, hogy a gyermek ellazuljon, és örömöt éljen át.

 

Kisebb és nagyobb gyerekeknél rengeteg olyan tevékenység van, melyet nap mint nap végzünk, de tudatosan használva segíti a gyermeket a stressz kezelésében, megnyugvásban. Ilyen például:

  • Kézműves tevékenységek:festés, rajzolás, színezés, vágás-ragasztás, kötés, horgolás, gyurmázás, agyagozás, gyöngyfűzés, varrás, faragás
  • Ölbeli játékok, énekek: számos olyan baba-mama foglalkozás van, ahol ezeket a szülők újra tanulhatják, hogy aztán otthon nap mint játszani lehessen a gyerekekkel. De az interneten is rengeteg ölbeli játék fellelhető.
  • Mesélés, meseolvasás: ilyen kicsi korban a legjobb, ha fejből mesélünk (pl. elmeséljük a napját), de a rendszeres meseolvasás is segíti a kapcsolódást. Vannak kifejezetten olyan mesék, amik a szorongás oldására szolgálnak (pl. Dühös polip, Gyógyító mesék)
  • Zenehallgatás: ének, zenélés, táncolás 
  • Egyik legfontosabb eszközünk pedig mindig kéznél van: az osztatlan figyelem, amikor csak rá figyelünk, csak vele foglalkozunk.
  • Sok beszélgetés
  • Testmozgás: rendszeresen, szabad levegőn, közös kirándulás
  • Sok közös élmény
  • Valamilyen hobbi megtalálása, élvezete

 

Vannak olyan módszerek is, amelyeket szakember segítségével sajátíthatnak el a gyerekek. Ilyen például: 

  • Légzéses technikák: lassú légzés, hasi légzés, jóga légzés
  • Irányított vizualizáció, imagináció:  a gyermek, relaxált állapotban,
  • Progresszív relaxáció: a gyermek izmai fokozatos megfeszítésével és ellazításával jut el egy relaxált, ellazult állapotba. 
  • Autogén tréning: 10 éves kortól elsajátítható professzionális módszer. Világszerte alkalmazzák, a legtöbbet kutatott relaxációs módszer, mely gyermekeknél és felnőtteknél egyaránt hatékony szorongásoldó technika!
  • Jóga: már ebben a korban is elsajátíthatóak olyan gyakorlatok, amik jótékonyan hatnak a szorongásra

Ha ezeket a módszereket otthon rendszeresen gyakoroljuk, néhány hét után érezhető a hatásuk!

Gyermekünk akár szorong, akár nem, érdemes vele rendszeresen végezni a fenti tevékenységeket, mert ezek hozzájárulnak a testi és lelki jóllétükhöz!

Ha segítségre van szükséged, keress bátran!

Pszicho életvezetés a személyre szabott támogatás a nehéz élethelyzetekben! Elfogadó légkör, meghallgatás és problémamegoldás integratív szemléletben!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is, köszönöm!

Ha szeretnél máskor is olvasni tőlem, nyomj egy kedvelést a Fb-on!

 

http://onebrain-kineziologia.hu/eletvezetesi-tanacsadas.html

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichoeletvezetes.blog.hu/api/trackback/id/tr6214119989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.