„Ne a változástól, az állandóságtól félj!” -Lao Ce

Pszicho életvezetés- A személyre szabott támogatás

Szorongás- , stressz- és feszültségoldási technikák

2018. január 25. - pszicho életvezetés

Az utóbbi időben többször felmerült a kérdés, hogy egy-egy nehezebb élethelyzetben, amikor szorongás, stressz, feszültség van a mindennapokban, mit lehet tenni magunkért. A korábbi írásaimból összegyűjtöttem egy túlélőkészletet, amit ilyen eseteken érdemes lehet elővenni, átböngészni, kipróbálni belőle néhány módszert, és megfigyelni azt, hogy melyik az, ami hatékonyan tud segíteni túllendülni ezeken az időszakokon.

Fontos itt az elején kiemelnem, hogy ezek a technikák nem helyettesítik a megfelelő szakembertől való segítség kérését!

 rela_stress_tabla.jpg

Kezdjük rögtön az egyik legalapvetőbb eszközzel, ami mindenhol megtalálható: ez pedig a víz! A köznyelvben is benne, hogy ha ideges vagy, akkor „hűtsd le magad”. Már 1 pohár víz is segíthet abban, hogy a belső feszültség csökkenjen!

Lélegezz mélyeket! Számolj 4-ig, miközben beszívod a levegőt, majd tartsd bent 8-ig, és végül 4-ig számolva engedd ki! Ismételd meg többször!

Ehhez kapcsolódhat a pozitív megerősítések mondogatása! Mondogasd magadban például: biztonságban vagyok, elengedem a szorongást/feszültséget, bízom magamban, megnyugszom, minden rendben van, ahogy jött, úgy EL IS MÚLIK, ….

Ebben a bejegyzésben ezeken kívül másik 11 technikát is találhatsz, amelyeket kipróbálhatsz!

Meditálj! Azt gondolom, hogy a tudatos jelenlét meditáció (vipasszaná bhávana) egy könnyen és viszonylag gyorsan elsajátítható módszer lehet szorongás esetén.

A progresszív relaxációt mind gyerekeknek, mind felnőtteknek érdemes lehet kipróbálni, mert egy gyorsan és könnyen elsajátítható feszültségcsökkentő módszer tud lenni szükség esetén.

Vegyél egy jó meleg fürdőt!

furdo.jpg

Ha gyors feszültségoldásra van szükséged, kipróbálhatod, hogy a kezedet a homlokodra (jobb kéz) és tarkódra (bal kéz) teszed, két talpad a földön van, behunyod a szemed és mély levegőt veszel! Ezt addig csináld, amíg a két kezed között a pulzálás megszűnik. Érzelmi stressz oldására a homlok-tarkó tartás másképp is segítségedre lehet, de ez egy kicsit több időt igényel. 

És így a végére hagytam azt, amit valójában sokszor csinálunk, csak ahhoz, hogy tényleg oldja a feszültségünket (és ne másban generáljon újakat), tudatosan kell csinálni. Ez pedig nem más, mint az üvöltés!

Összeszámoltam, a linkekre kattintva kereken 22 technikát is kipróbálhatsz! :) Jó kísérletezést!

Ha segítségre van szükséged, keress bátran!

Pszicho életvezetés a személyre szabott támogatás a nehéz élethelyzetekben! Elfogadó légkör, meghallgatás és problémamegoldás integratív szemléletben!

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is, köszönöm!

Ha szeretnél máskor is olvasni tőlem, nyomj egy kedvelést a Fb-on!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichoeletvezetes.blog.hu/api/trackback/id/tr513602011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.