„Ne a változástól, az állandóságtól félj!” -Lao Ce

Pszicho életvezetés- A személyre szabott támogatás

Stresszoldás egy kicsit másképp gyerekeknek és felnőtteknek

2016. szeptember 13. - pszicho életvezetés

Elkezdődött az iskola, óvoda, és a gyerekek újabb kihívásokkal találkoznak. Ilyenkor a szorongás, a stressz növekedhet.

Legutóbb- egy olvasói kérdés kapcsán- a progresszív relaxációról írtam. Most egy másik módszert szeretnék bemutatni Nektek, ami segíthet a gyerekeknek a szorongás és stressz feldolgozásában.

homlok-tarko.jpg

Ez a gyakorlat három részből áll, és úgy fogom leírni, ahogy a gyereknek mondanám.

Első rész: Helyezkedj el kényelmesen. Jobb kezedet tedd a homlokodra, a bal kezedet pedig a tarkódra. Most gondolj egy olyan helyzetre, amitől félsz vagy feszült leszel (gyerekeknél pl. egy dolgozat megírása, egy baráttal való összeveszés, egy felelés a suliban…).

Képzeld el, mintha egy moziban lennél, előtted a vetítővászon, és azon látnád, hogy mi történik. Nézd végig a helyzetet lépésről lépésre, pontosan képzeld el, hogy mi a legrosszabb, ami történhet ebben a helyzetben. Használd valamennyi érzékszervedet: Mit látsz? Mit hallasz? Érzel-e illatokat? Hogy érzed magad? Miközben mélyeket lélegzel, többször gondold végig a számodra stresszt jelentő helyzetet.

Második rész: figyeld meg, hogy milyen érzések keletkeztek benned. Ennek lehet egy helye a testedben.

Engedd el a kellemetlen érzéseket úgy, hogy elképzeled az alábbiak valamelyikét:

- a kínos érzéseket és elvárásokat beletömöd egy lufiba, amit aztán szabadjára engedsz

- kifújod a levegőt, és látod a rossz érzésekkel teli füstöt, ahogy kiáramlik belőled

- egy csónakba rakod, és elúsztatod egy folyón

- berakod egy dobozba és elégeted

- beállsz a zuhany alá és lemosod magadról a problémáidat

- a félelmeidet a lábaidon keresztül levezeted a föld mélyébe és ezekből máshol egy kellemes dolog nő ki

- beleugrassz egy tóba, és amikor kiemelkedsz a vízből a vízcseppekkel együtt a problémák is leperegnek rólad

Vagy csinálj vele bármit, ami jól esik!

Harmadik rész: Most gondolatban ismételd el újra a helyzetet (pl. a dolgozat írását) úgy, hogy annak a számodra a lehető legkedvezőbb legyen a kimenetele. Ismét kapcsolj be minél több érzékszervet és éld át a történet minden részletét immár pozitív végkimenetellel. Legalább képzeletben éld át, hogy milyen látni, hallani és érezni, hogy sikerült!

 

Ezt a módszert természetesen felnőttek is kipróbálhatják. Stressz esetén, ha csak annyi eszünkbe jut hirtelen, hogy a homlokomra és a tarkómra teszem a kezem és veszek néhány mély lélegzetet, máris csökken a helyzet rám nehezedő súlya!

A stressz, szorongás, fáradtság legyőzésére számtalan módszer létezik. Ezekről folyamatosan írok itt is, de ki is próbálhatod egyéni vagy csoportos formában is!

 

Ha változtatni szeretnél keress bátran!

http://onebrain-kineziologia.hu/eletvezetesi-tanacsadas.html

A bejegyzés trackback címe:

https://pszichoeletvezetes.blog.hu/api/trackback/id/tr111701593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.